Veel belangstelling voor burgertop G1000

Heerenveen centrum

Maar liefst 450 mensen hebben zich aangemeld om op zaterdag 9 februari mee te denken, praten en beslissen over de toekomst van het centrum van Heerenveen. Daarmee is de Burgertop G1000Heerenveen vol!

Een grote groep inwoners, ondernemers, ambtenaren en politici van de gemeente Heerenveen gaan samen onderzoeken hoe het centrum van Heerenveen aantrekkelijker kan worden en klaar is voor de toekomst.

De G1000Heerenveen wordt op verzoek van de gemeenteraad georganiseerd om samen met de burgers van Heerenveen een plan voor het centrum te ontwikkelen.
Tijdens de Burgertop staat de dialoog centraal: een open gesprek waaraan alle deelnemers meedoen op basis van gelijkwaardigheid. Achtergrond, leeftijd of opleiding spelen daarbij geen rol.
Niets staat van tevoren vast, de agenda wordt op de dag zelf bepaald. Aan het einde van de dag zijn er concrete voorstellen voor het centrum. Deelnemers werken die voorstellen in de maanden erna uit tot uitvoerbare plannen. Het resultaat is een Burgerbesluit over het centrum, dat nog voor de zomer aan de gemeenteraad wordt aangeboden.

Lees hier alles over de G1000Heerenveen: https://www.g1000heerenveen.nl/